Par treniņiem

Vingrošana

VingrošanaVingrošanai ir liela nozīme bērnu un pusaudžu fiziskajā audzināšanā. Ar vingrošanas vingrinājumu daudzveidību visveiksmīgāk tiek risināti sākotnējās fiziskās audzināšanas uzdevumi, kad tiek izveidots pamats kustību spēju attīstībai. Pateicoties daudzkārtējai izpildīto kustību amplitūdai, kustību atkārtošanai, organisms arvien mazāk reaģē uz neparastiem ķermeņa stāvokļiem.

  • Vingrošana veido svarīgas lietišķas prasmes, pilnveido koordinācijas spējas.
  • Vingrošana ir neaizvietojams līdzeklis cīņā ar iekšējo orgānu nobīdi neparastos apstākļos.
  • Vingrošanas līdzekļu lietošana bērnu un pusaudžu vecumā nodrošina pamatu fiziskajai sagatavotībai..

Vieglatlētika

VieglatlētikaVieglatlētikas nodarbību laikā bērni pilnveido iemaņas skriešanā, lēkšanā, mešanā un citās disciplīnās. Vieglatlētikas disciplīnu izpildes pamatiemaņas veicina sarežģītu kustību apgūšanu citos sporta veidos. Pateicoties regulāriem treniņiem, tiek nostiprināta muskuļu un kaulu sistēma, attīstās spēks, veiklība, ātrums, paaugstinās kopējā izturība sporta slodzes laikā, uzlabojas imunitāte. Vieglatlētika ir cīņa pret sevi un pretinieku, tā attīsta bērnā īpašības, kas viņam noderēs nākamajā dzīvē: mērķtiecīgums, gribas spēks, izturība, pozitīvs skats uz dzīvi.

Peldēšana

PeldēšanaPeldēšana ir jūsu veselības un ilgmūžības ķīla. Bērniem, kuri regulāri nodarbojas ar peldēšanu, tiek paaugstināta pretestība pret slimībām un uzlabojas kopējais organisma tonuss, pilnveidojas kustības, tiek veidota plastika, veidojas vitāli svarīga prasme turēties uz ūdens. Fiziskā attīstība, ko bērns saņem šajā dzīves posmā, vēlāk ļaus viņam veiksmīgi attīstīt tādas fiziskās īpašības kā veiklība, ātrums, izturība. Peldēšana ir viens no nedaudzajiem sporta veidiem, ar kuru var nodarboties gandrīz ikviens. Peldēšana ir laba nodarbe visiem un jebkurā vecumā.

Triatlons

Triatlons

Triatlons – bērna vispusīgas attīstības veids, kas sastāv no peldēšanas, riteņbraukšanas un skriešanas, tas ir arī sporta daudzcīņas veids, kas sastāv no pamatiemaņām,kuras ir nepieciešamas katram mūsdienu cilvēkam. Mūsu uzdevums ir vispusīgi sagatavot mūsu skolēnus aktīvam dzīvesveidam, stiprināt viņu organismu tā, lai jebkurā dzīves periodā viņiem būtu noderīgas triatlonā iegūtās prasmes. Šis aktivitātes veids veicina disciplīnas uzlabošanos, attīsta dinamisko domāšanu un nostiprina visas mūsu organisma sistēmas. Izstrādājot šo programmu,esam sagatavojuši speciālus ievadvingrinājumus un aktivitātes, kas palīdzēs bērnam viegli apgūt un iemīlēt šos sporta veidus.

Ūdenspolo

Ūdenspolo Ūdenspolo ir veselību stiprinošs, aizraujošs komandu sporta veids,kurā tiek izmantota bumba. Tā ir praktiska peldēšanas prasmju izmantošana, kas attīsta sportisku garu un prasmi strādāt komandā. Ūdenspolo attīsta izturību, veido praktiskas iemaņās niršanā. Speciāli izstrādātie vingrinājumi veido prasmes turēties uz ūdens virsmas, kad notiek cīņa pret pretinieku vai šķērsli. Bērns saņem vitāli nepieciešamo zināšanu bagāžu ar prieku, piedaloties aktīvā spēlē. Ūdenspolo ir viens no senākajiem Olimpiskajiem sporta veidiem, no 1900. gada tas ir iekļauts Olimpisko spēļu programmā.

Komandu sporta veidi

Komandu sporta veidi

Bērniem šādas nodarbības palīdzēs atrast jaunus draugus un iegūt vajadzīgās sociālās iemaņas saskarsmē ar saviem vienaudžiem.

Šādas aktivitātes palīdz uzlabot sadarbības spējas un nostiprināt kolektīvu. Spēles apvieno bērnus, dod izpratni par to, kā kopīgiem spēkiem var panākt vajadzīgo rezultātu. Turklāt komandas spēles lieliski attīsta stratēģisko domāšanu, plānošanu un māca ātri pieņemt lēmumu mainīgās situācijās. Uzlabojas koordinācija, reakcija, veiklība. Fiziskā slodze palīdz aizmirst par rutīnu, atbrīvo no slikta noskaņojuma.

Kopējās fiziskās sagatavotības treniņu veidi

TRX

TRX Suspension training ir piekares treniņu sistēma, kura ir plaši izplatīta visā pasaulē un atzīts kā viens no efektīgākajiem treniņu konceptiem. Tā ir piekares sistēma, kurā darbs notiek izmantojot savu svaru, turoties ar rokām vai kājām pie īpašām rokturiem. Treniņa laikā mēs attīstām savas fiziskās īpašības – spēku, izturību, ātrumu, lokanību, koordināciju, līdzsvaru. Atkarībā no vēlamā mērķa tiek pielāgoti vingrojumi nepieciešamajām muskuļu grupām, bet pārsvarā TRX nodarbina visu ķermeņa muskulatūru, kā arī dziļo ķermeņa muskulatūru. TRX ir pozitīvi novērtēts fizioterapeitu vidū un tiek pielietots rehabilitācijā, jo TRX nav tikai spēka treniņš, vingrojumi tiek speciāli pielāgoti pēc-traumu periodā, kā arī atveseļošanās procesā.Svaram, augumam, vecumam un citiem parametriem nav nozīmes. Pat ļoti vienkārši vingrinājumi liek strādāt dziļajai muskulatūrai, tāpēc treniņš ir īpaši efektīvs.

ZUU

”ZUU” ir augstas intensitātes intervālu treniņu programma, kurā tiek izmantots paša dalībnieka ķermeņa svars, efektīvi nodrošinot slodzi visam ķermenim. „ZUU” ir vingrojumu komplekss, kurā tiek atdarinātas dzīvnieku kustības, attīsta lokanību, mobilitāti, līdzsvaru un koordināciju, uzlabojot stāju un gaitu. Treniņu programma „ZUU” nav tikai fiziska slodze, tā rada arī komandas sajūtu. Nodarbībās starp cilvēkiem veidojas draudzīgas attiecības, kur viens otru atbalsta un motivē.

Sportistu medicīniskā uzraudzība

Sporta ārsts

Vispārējā veselības stāvokļa novērtējums, pamatojoties uz aptauju, analīžu rezultātiem un EKG, vispārējo apskati.Balsta un kustību aparāta stāvokļa novērtējums (stāja, pēdas stāvoklis).Sirds un asinsvadu sistēmas stāvokļa un funkcionālā stāvokļa novērtējums (reakcija uz slodzes pārbaudi).Bērna atbilstības novērtēšana plānotajām fiziskām slodzēm un/vai atbilstība izvēlētajam sporta veidam.Rekomendācijas par pareizu ēšanu, režīmu, uztura bagātinātāju lietošanu, papildu izmeklēšanu, ja ir nepieciešams. Ieteikumi bērnam, vecākiem par kustību slodzi. Izziņas izsniegšana par atļauju nodarboties sporta sekcijā.

Fizioterapeits

Treniņu galvenais uzdevums ir stājas korekcija un nostiprināšana. Savlaicīgi skolas vecuma bērnam konstatēti un koriģēti stājas traucējumi, ļaus izvairīties no nopietnu problēmu attīstības vēlākā vecumā. Pateicoties regulāriem vingrinājumiem, bērns jūtas pārliecināts, elpošana kļūst dziļa un viegla, uzlabojas iekšējo orgānu darbība, kas pozitīvi ietekmē reakcijas ātrumu, uzmanības kvalitāti un domāšanas procesu. Stājas traucējumi izraisa nopietnas mugurkaula un iekšējo orgānu saslimšanas, smadzeņu asinsapgādes pasliktināšanos un, kā sekas, nogurumu, sekmju pasliktināšanos skolā un pat fiziskās un psihiskās attīstības traucējumus. Fiziskie vingrinājumi nostiprina balsta un kustību aparātu. Kauli, cīpslas un saites kļūst arvien stiprākas, kā rezultātā mēs sasniedzam savu mērķi, nostiprinātu stāju.

Papildus sporta aktivitātes

Ikvienai sporta aktivitātei ir savi mērķi un uzdevumi, kas tiek apvienoti ar veselīgu un jautru atpūtu bērniem. Tā ir arī gatavošanās vasaras sezonai, kur ar bērniem strādā glābēji, māca, kā uzvesties pie ūdenstilpēm, ūdenī, ko darīt, ja kaut kas ir noticis, sniedz bērniem nepieciešamās zināšanas un pirmās palīdzības iemaņas.

Ir aktivitātes, kur tiek mācīti pašaizsardzības elementi, kur bērni mācās pastāvēt par sevi, ticēt sev. Mācās kā var pretoties agresijai, kā rast izeju no situācijas ar minimāliem zaudējumiem. Pēc šādām aktivitātēm bērni jūtas daudz pārliecinātāki. Ir aktivitātes, kurās mēs nodarbojamies ar horeogrāfiju, mūsdienu dejām. Daudzi reizēm pat nenojauš, ka to prot, ka viņiem tas varētu patikt, atklāj sevī jaunas spējas, kas līdz šim viņiem pašiem nav bijušas zināmas.

Spēļu aktivitātes, bērni mācās strādāt ne tikai individuāli, pāros,bet arī iemācās būt šīs komandas daļa, uzņemties atbildību par komandu. Triatlona aktivitāšu uzdevums ir attīstīt braukšanas prasmes ar velosipēdu, iemācīties veikt tā tehnisko aprkopi, uzzināt par komandas elementiem šajā sportā. Uzzināt vairāk par ceļu satiksmes noteikumiem.

Vairāk par "Sporta klase" projektu Sazināties ar mums